Een uitstapje met de kinderen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Leonie Wijers - WaarBenJij.nu Een uitstapje met de kinderen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Leonie Wijers - WaarBenJij.nu

Een uitstapje met de kinderen!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

07 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Deze week dacht ik dat ik vrij had, omdat voordat ik vertrok daar een mail over kreeg. Maar die mail was gericht aan alle sociale projecten en daar valt ook onderwijs onder, en alleen de scholen hadden vrij, maar niet de dagopvang.
Ik wilde maandag vrij nemen, maar ik wilde ook wat organiseren om te doen met de kinderen, dus besloot ik maandag naar werk te gaan en te praten met de baas en iemand die de administratie beheert van alle crèches. Eenmaal op werk vertelde ik mijn verhaal dat ik naar het aquarium wilde in Kaapstad, maar toen kwam het... De vrijwilliger voor mij was al naar het aquarium geweest en ik mocht niet nog een keer er naar toe, dus moest ik iets anders verzinnen. Toen kwam grant met het idee om naar een museum te gaan. Naar het south Africa museum. En het was beter om het deze week te doen, omdat er minder kinderen zijn vanwege de paasvakantie, dus was de dag woensdag!
's avonds nog naar een bar geweest waar meer mensen wonen die project mensen rechten of iets anders.

Dinsdag heb ik dan wel lekker een dagje vrij genomen van werk, en dat had ik echt nodig! Tot 9 uur geslapen (dat is uitslapen hier, want normaal word ik wakker tussen half 8 en 8 uur). Vervolgens op m'n gemakje een eitje gemaakt voor ontbijt en lekker gedoucht :) normaal is de schoonmaakster al bezig, maar die was nergens te vinden, dus ik dacht,inschiet heeft ze een dagje vrij, maar toen ik het vroeg aan mijn gastmoeder bleek ze vetrokken te zijn! :0
's middags met Maryse en Jolina naar het hoofdkantoor geweest, want er was post voor mij! Jeej! :D >> thanks pap en mam voor de kaart! :)
Vervolgens in Wynberg nog wat gewinkeld en weer naar huis gegaan :)
's avonds lekker gegeten en het heeft heel hard en veel geregend! De hele nacht door!

Woensdag was ik vroeg wakker en had ik helaas niet zo goed geslapen door de regen! Vandaag ben ik met 26 kinderen en 3 ouders en 2 medewerkers en mijzelf naar het museum gegaan, ik had een grote bus geregeld wat de kinderen helemaal geweldig vonden! Van 11 tot half 1 zijn we in het museum geweest, en ik had zelf ook een groepje van 5 kinderen, was erg leuk! Maar omdat ik zelf een groepje had, kon ik niet echt foto's maken. Na het bezoek aan het museum zijn we naar het park gegaan wat pal voor het museum ligt om te lunchen met de kinderen. Daarna mochten ze even tien minuten spelen en toen heb ik ze nog een zakje gegeven met een zakje popcorn, snoepje, wat te drinken en een speeltje. En natuurlijk had het ene kind een leuker speeltje dan de ander, maar daar kon ik niks aan veranderen! Hahaha
Om half 3 waren we weer terug en om 15 uur werd ik opgehaalden weer naar huis gebracht.
Een,aal thuisbreng ik op bed gaan liggen, want ik was erg moe van deze dag met weinig slaap xD
's avonds waren 3 meiden uit eten gegaan en was ik alleen met Jacquline met het avond eten, en de moeder en zus van onze gastmoeder aten deze avondook mee, omdat in hun keuken werd gewerkt en ze niet kon koken.
Na het eten heerlijk genoten vantom en Jerry op tv en op tijd weer m'n nest ingedoken.

Donderdag had ik weer een dag lekker vrij, want ik zou gaan sandboarden met Maryse, maar helaas ging dit niet door, want het moet 2 volle dagen niet hebben geregend voordat het kan. De plannen zijn toen dus wat veranderd en ik ben met Maryse en Nathalie naar Vishoek geweest, naar het strand. We hebben daar wat gechillt, want het was te koud om echt te zonnen in onze bikini.
's avonds had tasneem lekkere aardappelpuree met gehad gemaakt en in een andere pan losse wortels! > jeejj groente! Ik heb bijna die hele pan leeg gegeten!
Dat is een ding wat ik hier mis: groente!
Daarna met Julia geskypt, wat ik erg leuk vond! En in de avond nog ff met Joost geskypt :)

Vrijdag weer naar werk gegaan, maar vandaag had ik er niet echt zoveel zin in.. Op mijn werk werken ze via een boek en thema's en daar kan ik niet vanaf wijken of iets doen. Ze hebben een clown en een circus gemaakt, want deze week was blijkbaar het thema circus.

Zaterdag zijn we in de ochtend naar Woodstock gegaan, naar de biscuit Mill! Waar ik ook het eerste weekend heen ben geweest! Deze keer had ik een goddelijk Australies broodje met gehakt, ei, rucola, gegrilde tomaten en mayonaise! Het was zo ontzettend lekker! (was daarna wel de hele dag zwanger van m'n broodje :p Hahaha )
Daarna om 14 uur zijn Nathalie, Jacquline en ik naar Newlands gegaan om te kijken of we kaartjes konden krijgen voor een rugby wedstrijd, en ja we hebben kaartjes kunnen fixen! En een goede plek nog ook! Voor maar 105 rand, dat is iets van 8 euro zaten we zo goed als vooraan ^^
Het was leuk om te doen, alleen begrepen we niet alle dingen die ze deden en wisten we niet alle regels ;p maar dat was eigenlijk wel grappig :p
Het spel is verdeeld in twee helften van 40 minuten en een pauze van tien minuten ;)
Rond 21 uur een taxi gebelt en naar huis gegaan! En lekker gerust deze avond.

Zondag was een zeer warme dag! > 35 graden! Vandaag met een andere vrijwilliger naar het strand gegaan in Muizenberg tot 15 uur en daarna met mijn huisgenoten door naar een concert in Kirstenbosch botanische tuinen! Wat is dat groot! Echt heeeeel groot! Het concert was de laatste van deze zomer en het was helemaal uitverkocht! Van 17:30-19:00 was er een band die muziek speelde, en de sfeer was erg goed :)
Eenmaal thuis nog wat gegeten en een douche genomen en m'n bed ingedoken, kon zowat niet meer op mn benen staan.
Nu na 5 weken veel doen en in een niet al te confortabel bed te slapen is het lichtje 'Low battery' is gaan branden boven mn hoofd en ik gok dat die deze week gaat uitvallen ergens en ik 12 uur in slaap zal zijn xD

Volgende week alweer mijn laatste week werken bij de opvang! De tijd vliegt hier voorbij! Het voelt als 2 weken, maar het zijn er al 5!!!
En daarna heb ik lekker twee weken rust en tijd om nog meer te doen hier. Ik ben van plan om een hostel te boeken in Kaapstad en dan de dingen te doen die ik nog wil, zoals sydiven, quad rijden, sandboarden, naar meerdere musea, misschien naar het aquarium en lekker op het strand chillen in de zon offcourse!

Xxxxx Leonie!

  • 07 April 2014 - 23:32

    Nicole:

    Dag lieverd,

    hoe is het ermee!

    Al weer een blog van jou, leuk om te lezen!
    Het is zo bizar, hier gaat het leven maar gewoon door-en-door-en-door en zit er niets tussen van sandboarden/ 35 graden/ sky diven hahaha... en jij hebt dat gewoon wel. Echt super gaaf.

    Het skypen van een uur lang vorige week vond ik erg fijn, leuk om je te horen! Gaan we van de week weer doen hoop ik!

    Het Telefoonnummer van Karin heb ik niet (Marlene ook niet), maar haar email hebben we wel: karinroosendaal@YAHOO.COM
    tevens heeft ze Facebook, heb jij haar daar? Wellicht dat dat een optie is. Ik hoop dat de box ooit nog aankomt, ik geloof dat 'ie twee weken geleden is opgestuurd o.i.d.!

    Kan niet wachten om bij elke foto een verhaal van je te horen!

    Ik heb wat lekkers gehaald in de Euroweken van de Appie, je moet het maar komen opeten hier als je er weer bent!
    Ik ben mijn kamer tevens aan het opknappen, het wordt erg mooi en sfeervol (inclusief kaarsjes enzo), het is het waard om binnenkort maar weer even langs te wippen!

    Hoop dat je je energie en zin nog even kunt volhouden, het is zo gaaf, het zou zonde zijn om er niet 100% van te genieten! Pak een lekker extra dagje rust / strand en lees een boek, dat doet wonderen (en je wordt er nog bruiner van haha)

    Er hebben aan mij deze week 3 (!) mensen gevraagd of ik in de zonnebank centre geweest ben, omdat ik er ( blijkbaar) ook bruin uit zie, ik ben vast al bijna net zo bruin als jij! (not haha!)

    Leuk om te lezen dat je wat met de andere meisjes doet!

    Ik hoop dat het lukt om een fijn hostel te regelen, en dat je een reismaatje kunt vinden voor die 'vrij reizen weken'.

    Ben trots op je dat je een heel uitje inclusief een bus hebt geregeld voor de kids, ga zo door,
    en geniet er van!

    Met school gaat het goed, ik heb beter nieuws dan afgelopen paar maanden!
    I'll keep you posted!

    Lieve knuffel,

    Collie

  • 08 April 2014 - 17:03

    Oma Fien En Opa Ben:

    Lieve Leonie,

    Je hebt weer heel wat te regelen gehad en dat gaat je blijkbaar goed af. Hulde, houden zo!
    We hebben je verslag "Een uitstapje met de kinderen" weer met aandacht gelezen en het is leuk te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt in Zuid-Afrika.Nog een week werk en dan nog twee weken doen waar je zin in hebt. Dat klinkt niet slecht.
    We willen je nog bedanken voor de mooie kaart van de Tafelberg. Fraaie omgeving daar.

    Oma verzamelt al je verslagen, zoals ze dat ook gedaan heeft bij Bas en Floor.
    Wat oma betreft is het goed om te weten dat het laatste controlebezoek in het ziekenhuis gunstig is verlopen en dat is natuurlijk een hele opluchting.

    Leonie, we wensen je nog enkele fijne weken in Kaapstad en omgeving en wachten je verdere berichten met belangstelling af.

    Met lieve groeten van ons beiden, oma Fien en opa Ben.

  • 10 April 2014 - 12:29

    Leonie Wijers:

    Dankjewel opa ben en oma Fien! Inving het erg leuk om te horen dat jullie al mijn blogs lezen! Ik hoop dat jullie ook al wat foto's hebben gezien via Mary of Bob?

    Groetjes Leonie

  • 12 April 2014 - 12:17

    Mary:

    Hoi lieve nicht

    Kan me goed voorstellen dat je moe bent!
    Ik hoop dat je je batterij een beetje kan opladen voordat hij helemaal leeg is.

    Wat stoer dat je een uitstapje hebt georganiseerd!
    Leuk om te doen lijkt me, vooral als de kinderen ziet genieten.

    Jee, dat het er alweer bijna opzit, wat gaat de tijd snel.
    Nou lieverd, geniet ook nog van je 'vrije' weken:)

    Dikke knuffel van Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 4768

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 28 April 2014

Vrijwiliigerswerk in Zuid-Afrika, Kaapstad

Landen bezocht: