Laatste weekje werk alweer! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Leonie Wijers - WaarBenJij.nu Laatste weekje werk alweer! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Leonie Wijers - WaarBenJij.nu

Laatste weekje werk alweer!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

13 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal!

Wauw er zijn gewoon al 6 weken voorbij...! Het voelt als twee weken ofzo...
Deze week is m'n laatste week werken bij de opvang!
Maandag ochtend was ik niet uit m'n bed te krijgen en had ik niet echt zin om te werken. Maar natuurlijk wel gegaan! Deze maandag was anders dan alle maandagen, omdat het vorige week paasvakantie was hier. In de ochtend hebben we met de kinderen in een kring gezeten en gepraat overpasen, wat is het? Wat doe je dan? Wat eet je? Enz enz! Na een halfuur rond half tien zijn we lekker naar buiten geweest tot elf uur.en het was heel lekker weer, vandaag hadden ze 35 graden voorspelt en dat was in de ochtend al te voelen xD
Normaal gaan we nooit zo lang naar buiten en ook niet met twee groepen, toen ik hier naar ging vragen bleek het dat een van de medewerkers was vertrokken... Ze vond dat ze niet genoeg geld verdiende en besloot maar weg te gaan. Ja zo gaat dat hier...
Okee en toen waren er nog twee medewerkers voor drie groepen.. Chaos in de tent! De groep die geen leidster meer had werd opgesplitst.
Smiddags naar t vliegveld geweest, om de doos met spullen op te halen, maar helaas miste ik een belangrijk nummer wat ik nodig had!
Daarna eenmaal thuis ff m'n oogjes dicht gedaan, want ik hield t niet meer vol. In de avond lekker gechillt, tv gekeken (Tom en Jerry was weer op tv!) drie andere meiden waren nog naar een bar geweest waar we vorige week ook heen waren geweest, maar die vondik niet zo leuk en was dus niet mee gegaan.

Dinsdag ben ik niet naar werk geweest! Het weer was vandaag ook weer goed: 33 graden! Maar naar Robben eiland! Dit is het eiland waar Nelson Mondela in de gevangenis heeft gezeten. Dit hele eiland is nu alleen nog maar een museum en de enige mensen die er wonen, zijn de mensen die in de winkels werken. Ik ben samen met een oud huisgenootje daar naar toe geweest, om 13 uur namen we de boot die er ongeveer een uurtje over deed om bij het eiland te komen. Eenmaal daar gingen we in een bus het hele eiland rond en de buschauffeur stopte op meerdere plekken en vertelde het verhaal! Er staan heel wat gevangenissen op het eiland zeg! Wauw!
Na de busrit gingen we naar binnen bij twee gebouwen en in het ene gebouw waren kamers waar per ruimte 60 man sliepen. En in het tweede gebouw waren allemaal aparte kamertjes en een van die kamers zat Nelson Mondela en daar stond ook nog een bed en wctje in. Erg indrukwekkend!
Eenmaal weer terug met de boot zijn we uit eten gegaan met z'n vijven want het was Jolina haar laatste avond. Ik heb mossels en zalm geheten :) heerlijk!

Woensdag in de ochtend weer naar werk geweest en helaas was ik weer te laat om met de kinderen mee naar school te kunnen, wat ik erg jammer vond! Aangezien de baas en de medewerkster van mijn groep naar school waren, was ik met een juf en de baby's en de andere overige kinderen. We zijn de hele ochtend naar buiten geweest en heb dus eigenlijk niks gedaan. Gelukkig was het heerlijk weer 33 graden! Ik heb besloten m'n laatste week elke dag om twaalf uur naar huis te gaan, aangezien de kinderen vanaf twaalf uur slapen en ik dan toch niks doe. En ik ben al twee weken alleen bij de opvang.
Smiddags nog een keer naar het vliegtuig geweest en toen heb ik de doos eindelijk opgehaald! :) jeej! daarna nog even naar het internet cafe om wat foto's te printen voor de opvang en de familie foto voor tasneem en sjafiek.
In de avond na het eten gezellig met Joost en Nicole geskypt tot ik weg moest, want de bus kwam ons ophalen om 21 uur om naar longstreet te gaan! Was weer een leuke uitgaans avond.

Donderdag was een leuke werkdag! Deze hele week staat in het thema van Pasen, omdat het bijna Pasen is! En in mijn vouwboek saat een paashaas en paaseieren! Ik heb met de kinderen een paashaas gemaakt, wat ze helemaal geweldig vonden! Was echt leuk om te zien! Alleen was het wel bloedheet vandaag, 35 graden en dat was te merken!

Vrijdag was alweer m'n laatste werkdag in de township! Wat ging de tijd toch snel! Toch was ik wel blij dat het m'n laatste weekje was :) vandaag met de kinderen naar een speeltuintje geweest, wat erg leuk was! Van half tien tot elf, daarna zijn we weer terug gegaan en heb ik de kinderen chips gegeven, omdat ik weg ging.
Een geweldig ding deze week was dat als ik binnen kwam alle kinderen 'teacher teacher teacher' schreeuwde en me een hele grote knuffel gaven! En zo ook deze ochtend!
Om half een werd ik opgehaald en smiddags hebben we lekker buiten in de tuin gezond. Om drie uur met Maryse naar een night market geweest, want daar verkochten ze het kettinkje wat ik erg graag wilde hebben! Het land Zuid Afrika gesneden uit de rand! De markt was verder niet heel bijzonder dus zijn we daarna weer terug gegaan. 's avonds met Maryse gekookt, kip, aardappelschijfjes en doperwten met worteltjes :)
Vandaag is de verjaardag van Jaquline en daarom zijn we 's avonds uit gegaan, weer naar longstreet!

Zaterdag werd ik helaas wakker met buikpijn en die hield ook de hele dag aan :( het was weer 35 graden en hebben we toch maar besloten om naar het strand te gaan in Muizenberg, wauw wat was t toch mega druk! Van half twee tot half vijf daar lekker gelegen en half geslapen :p
Eenmaal thuis een douche genomen en m'n bed ingedoken aangezien ik maar vier uur had geslapen en ik me niet lekker voelde.

En dan tot slot nog vandaag! Weer een heerlijke dag met 35 graden! Deze hele week was een warme week! Helaas werd ik wakker met buikpijn en heb ik dan ook niet zoveel gedaan vandaag. Om twaalf uur begonnen met m'n koffer in te pakken, wat niet echt goed voelt.. Maar gelukkig ga ik nog niet naar huis, maar naar een hostel in Kaapstad! :) de komende twee weken worden weken met rust. Het enige wat ik nog wil doen is: skydiven (waars woe) quad rijden en sandboraden en de tafelberg op met de kabelbaan ;)
Verder is er een zwembad bij het hostel en daar zal ik waarschijnlijk veel uurtje door brengen om nog bruiner te worden :p

Xxxxx Leonie

  • 13 April 2014 - 21:09

    Marlene:

    lieve Leonie,
    Wat is de tijd snel gegaan zeg! Nog 2 weekjes vakantie en dan weer naar Nederland. Doe je wel voorzichtig daar? Wat ga je doen met skydiven? Dat klinkt heel eng.
    Hoe is het met je heup? Daar heb je niets mee over verteld? Is de pijn weg?

    Heb je nog contact opgenomen met het nichtje van Lotte? Misschien wel leuk om te doen. Dan heb je in ieder geval iemand waar je mee uit kan gaan enzo. Nog veel plezier! veel liefs, mam

  • 13 April 2014 - 22:41

    Leonie Wijers:

    Hoi mam!
    Ik doe zeker voorzichtig hier ;) met skydiven ga je in een vliegtuig om hoog en dan spring je samen met iemand naar beneden de eerste 200 meter is vrije val en daarna gaat er een parachute open :) maar meezittend vast met honderd draadjes en dingen aan de andere persoon! M'n heup is helaas nog steeds het zelfde, pijn is niet weg ;) maar dat ga ik natuurlijk niet op m'n blog zetten.
    Contact met t nichtje van Lotte is nog niet gelukt, Lotte heeft mijn nummer via fb gegeven, maar dat bericht heeft haar nichtje nog niet gelezen. Dus geen contact tot nu toe.
    Plezier zal ik hier zeker hebben!

    Xx

  • 16 April 2014 - 23:28

    Papa:

    Spannende verhalen Leonie, zo te horen geniet je met volle teugen. Hartstikke mooi. Ga je ook nog naar een dansshow met Afrikaanse dansen. Een tripje naar Stellenbosch is ook nog leuk om te doen..kus papa

  • 17 April 2014 - 12:51

    Oma Fien En Opa Ben:

    Hallo Leonie,

    We hebben je verslag over je laatste werkweek gelezen en je plannen voor de komende twee vakantieweken.
    Op de eerste plaats wensen we je prettige Paasdagen en verder een fijne vakantie. Je hebt wel enige spannende plannen voor de komende tijd. Wees voorzichtig; we zien je graag in goede conditie in Nederland terug. Mochten we je niet meer schrijven, dan hopen we op eenm goede thuisreis.

    Tot ziens en lieve groeten van ons beiden, oma Fien en opa Ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 4766

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 28 April 2014

Vrijwiliigerswerk in Zuid-Afrika, Kaapstad

Landen bezocht: