De gaafste week van m'n leven!! :D - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Leonie Wijers - WaarBenJij.nu De gaafste week van m'n leven!! :D - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Leonie Wijers - WaarBenJij.nu

De gaafste week van m'n leven!! :D

Blijf op de hoogte en volg Leonie

25 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal!

Oke pak eerst maar wat chips en wat te drinken, want hier komt weer een lang verhaal! ;) (sorry voor de spelfouten, komt omdat ik op de iPad typ)

Maandag ochtend begon de dag heel rommelig, want ze hadden weer is niks voorbereid en om 9 uur gingen ze is bedenken wat te doen vandaag... Rond half tien wisten ze t en we hebben een boom gemaakt van stukjes wc rol. Daarna kregen ze een opdracht met klinkers alleen de helft snapt het niet, en omdat ze het niet goed uitleggen en herhalen, blijft alles wat ze doen niet hangen, erg jammer!
's middags heb ik gevraagd en de baas of het een optie was om het sement en de stenen samen te halen, want anders wist ik niet hoe ik het bij de opvang kon krijgen.
Nog geen 3 min later zat ik in haar krakkemikkige auto opweg naar een bouw winkel net buiten de township, daar hebben we 4 zakken sement en 3 zakken stenen gehaald. Toen zei ik ook dat t misschien mogelijk was om de andere dingen te halen, toen hebben we ook scharen, bezem, stoffer en blik gehaald. Dat voelde goed! Haha
Daarna terug bij de opvang mocht ik een eitje bakken voor lunch en kreeg ik een big hug! ^^

's avonds met een hele groep de lion's head beklommen van 6 tot 7, boven de zonsondergang gezien en de maan zien opkomen, wat is dat ontzettend gaaf! En daarna moesten we weer terug naar beneden.. In het donker xD gelukkig hadden genoeg mensen een zaklamp mee :p naar beneden was wel beetje eng in t donker hihi!

Dinsdag begon de dag weer dat de kinderen hun naam moesten schrijven, dit herhalen ze wel goed! Alleen met weinig uitleg, ze moeten het maar doen en kunnen. Daarna heb ik een lesje gegeven over de letters t,m en b. Was leuk maar je merkt dat de kinderen het niet heel goed snappen. Als je vraagt om een woord met de t zeggen ze banaan... Dus elke keer eerst heel veel woorden zeggen en herhalen met 1 letter en dan vragen of zij een woord weten, dan weten ze het wel, maar als je het de volgende dag vraagt zonder eerst veel woorden op te noemen, weten ze het al niet meer. Ze hebben allemaal ook niet zo'n lange concentratieboog merk je.
Daarna heb ik de mindere. Vrij laten spelen en het ik met 4 kinderen drie verschillende spelletjes gedaan, vonden ze erg leuk en ik ook, bijv domino gedaan :)
Vandaag startte er 5/6 man met het maken het sement en hebben ze de gaten opgevuld :) ze werken erg hard! Aan een stuk door zonder pauze of wat te drinken.

Woensdag was ik helaas wat laat op werk waardoor ik niet mee kon naar de school, dit vond ik erg jammer! Ik heb op de andere groep gestaan waar 25 kinderen van 3-4 jaar zitten, de officiële medewerkster op die groep doet niks met ze dus moesten Heinrich en ik maar wat verzinnen, we hebben ze lego en klei gegeven en later heb ik lege A4-tjes gehaald en konden wat kinderen kleuren. Alleen als je ze wat te doen geeft zijn deze kinderen lief, anders vliegen ze elkaar in de haren en schreeuwen ze de hele boel bij elkaar. Ik voelde me deze ochtend dan ook meer een politie dan een medewerkster :(
Om 11 uur kwamen de kinderen van mijn groep weer terug, maar ik heb niet echt meer wat gedaan, want ze kregen eten en daarna moesten ze weer slapen voor 2 uur lang.
Vandaag hadden de kinderen het over de letter s gehad, dus misschien ga ik wel weer een lesje geven over de letter s ;)

Donderdag tot zondag heb ik een safari tour gedaan! Zo ontzettend gaaf!! Hier komt m'n verhaal:

Donderdag om half 6 ging de wekker en ik zou om half 7 worden opgehaald alleen dat werd 7 uur. Na 3 uur rijden hadden we onze eerste stop wat wel fijn was, want ik zat achterin de bus met 3 andere en t was erg krap xD daarna verder gereden tot 12 uur en daar onze eerste stop: park met de big 5!
We hebben een tour van 1,5 uur gedaan ipv 2 uur omdat de bus rijder in de ochtend te laat was... Beetje jammer! Het was heel warm en we hebben veel dieren gezien! De Buffalo heb ik alleen van ver af gezien en de andere dichtbij, helaas was de cheeta niet vindbaar, dus die vandaag niet gezien.
Vervolgens zijn we door gereden naar lion's park en hebben we daar degene die dat wilde lion's walk gedaan, en ja natuurlijk heb ik dat gedaan! Iedereen kreeg een stok en als je die tussen het dier en jou inzet dat betekend 'stop niet verder'. Gelukkig heb ik m niet hoeven gebruiken. We hebben gelopen met een bruine en een witte leeuw! Beide waren vrouwtjes. We kregen ook de gelegenheid om ze te aaien en die kans heb ik natuurlijk gepakt! Ik heb beide geaaid! :) leeuwen kunnen ook in bomen springen dus klim niet in een boom als je vlucht voor een leeuw :p
Daarna zijn we door gereden naar de cottage waar we sliepen en hebben we daar een bbq gehad :) was lekker!
Vrijdag zaten we om 9 uur weer in de auto opweg naar het olifanten park! Van 10-11 hebben we daar een tour gedaan, gelopen met ze, gevoed en gereden! Was erg gaaf! Ook de olifant op verschillende plekken aangeraakt en de huid voelt niet overal t zelfde maar heel anders, zacht, ruw, glad of hard.
Om 12 uur heb ik met 3 andere een rondleiding gehad in monkeyland, hier 6 verschillende apen gezien. Helaas ook aantal muggenbeten gehad :( daarna daar lunch gehad en toen zijn we door gereden naar blaukrans... Hier staat de hoogste brug van de wereld en er is een optie om daar vanaf te buny jumpen en ja... IK HEB DAT GEDAAN! :D de brug is 250 meter hoog en de sprong die je maakt is 216meter. Ik heb mijn sprong op dvd dus als ik terug ben, zijn jullie allen uitgenodigd om m te komen bekijken als je het durft! Hahaha
Daarna zijn we door gerden naar Jeffrey's bay en dat ligt dichtbij Port Elisabeth. Daar hadden we een overnachting in een back pakkers hotel. 's avonds hebben we in een goed en lekker vis restaurant gegeten en heb ik 5 soorten vis gegeten waaronder octopus :p haha!
Zaterdag was een relax dagje en mochten we uitslapen, helaas is daar niks van terecht gekomen, want ik was al om 7 uur wakker door het licht en we sliepen met 6 meiden samen op een kamer.
Rond 10 uur met een groepje naar een paar winkels geweest en vervolgens nog ff op het strand gezeten, maar het waaide erg hard dus binnen 10 sec zat m'n hele lichaam onder t zand! Aaaah i dont like that! Vandaag was het 35 graden! Erg warm dus! 's middags met de hele groep geluncht in een restaurant en daarna hebben we nog een extra activiteit gedaan, kabel glijden, was leuk 6 van de 13 waaronder ik hebben het gedaan.
Daarna weer terug gereden naar dezelfde cottage als donderdag, s avonds nog een drankje gedaan bij een bar, we werden er netjes naar toe gebracht en weer opgehaald als we belde :)
Zondag ging de wekker dan weer om 6 uur en om 7 uur zaten we in de auto. Vandaag kon je kiezen voor een cave of de wild life ranch en ik heb gekozen voor het laatste! Daar een rondleiding gehad van 12 tot 13 uur, daarna kon je er voor kiezen of je een dier wilde aaien of niet. En natuurlijk heb ik dit gedaan, ik heb een echte cheeta geaaid! Deze was 7 maanden oud en dus al volwassen (ze groeien zo snel!) na vandaag heb ik 3 van de big 5 aangeraakt!! Yeah!
Tot slot hebben we nog een wijn proeverij gedaan, we hebben 5 wijn gehad, een witte, twee rode en twee port. Voor het eerst dat ik een rode wijn lekker vond, de eerste rode wijn was beetje zoet! De andere vond ik niet te zuipen xD Hahaha! De eerste port vond ik ook lekker, maar de tweede smaakte meer naar vieze rode wijn en vond ik ook niet lekker :p
Na dit alles zijn we terug naar Kaapstad gereden en was ik om 21 uur thuis, helemaal voldaan en bek bek af!

Foto's volgen snel, het regent hierna echt kei en kei hard!! En t was koud vandaag (18 graden en veel regen)

Verder is het wel duidelijk dat de Afrikanen van hard rijden houden, waar je 30 mag rijden zij 60 en waar je 60 mag rijden zij 80, ze lezen altijd hun eigen snelheid op de borden :p Hahaha!

Xxxxx Leonie

  • 26 Maart 2014 - 00:43

    Nicole:

    Lieve zus!

    Wat leuk om weer een verhaal van je te lezen!
    Ik stoor me er niet aan dat het 'lang' is, ik vind het alleen maar fijn om te lezen hoe enthousiast je bent! Het maakt me zo trots!

    Mooi hoe je beschrijft hoe het er daar aan toe gaat, wie weet kun je met jouw goeie ideeen het wel iets gestructureerder krijgen? Je hebt goeie initiatieven, die ze vast waarderen?

    Wat gaaf dat je de big 5 hebt gezien/ zelfs aangeraakt! Ik ben er maar jaloers op. Ik heb in Nederland Toby een knuffel gegeven, wat muizen weggejaagd, een zwarte kat gezien en ik zou willen dat ik een konijn had :P haha!

    Hebben ze wel gordels in de auto's? Nee zeker? Of die doen ze zeker niet om, net als die taxi chauffeurs in China die we hadden?

    Ben benieuwd naar je foto 's. En hoe is het met je huisgenootjes, vermaken zij zich ook?
    En hoe is je gastgezin, doe je daar wel eens een uitje mee?
    Hoe is het met de hygiene daar? Wassen ze veel hun handen / heb je veel aan mijn lotion-om-je-handen-mee-te-verfrissen-zonder-water (ben even de naam kwijt)?

    Liefs, je grote zus!

  • 26 Maart 2014 - 07:04

    Leonie Wijers:

    Dankjewel ;) ze hebben in de auto's wel gordels, maar die doe je niet om :p alleeën de bestuurder. M'n huisgenoten zijn heel leuk en aardig, al aardig wat dingen mee gedaan samen! Zij vermaken zich natuurlijk ook!
    Met het gastgezin doen we helaas geen uitjes, want de moeder heeft t altijd te druk met haar vier kinderen waarvan 1 baby en vader werkt ;) we hebben een keer een kaartspel met haar gedaan, maar dat is t wel.. We spreken haar wel elke avond met t eten :)
    En ja ik heb veel aan je zeep met alcohol! Gebruik t veel op de opvang, want de kinderen zitten overal aan en dan aan mij xD en hebben ook snot neuzen enzo ;p

    Xx

  • 26 Maart 2014 - 12:12

    Marlene:

    lieve meid,
    Wow wat een avonturen allemaal! Ik heb die Blaukrans brug op youtube gezien en al die enge sprongen. Brrr, dat je dat hebt gedaan. Wel gaaf idd!
    En die wildparken, zijn dat echte 'wild'parken of mee opvang parken voor wilde dieren, want ik heb nog nooit gehoord dat je wilde dieren kunt aaien! In de wildparken in Kenya mag je absoluut je auto niet uit.

    Ja en Zuid Afrika is echt een wijnland. Als je weer thuis bent zullen we een paar Zuid-Afrikaanse wijntjes kopen.
    We zijn ook heel benieuwd naar al je foto''s maar zo te horen verveel je je daar geen seconde . je hebt al een lekker bruin kleurtje!
    veel liefs, mam


  • 26 Maart 2014 - 15:06

    Leonie Wijers:

    Waar ik de big5 heb gezien mochten we ook niet uit de auto! Dat waren echte wilde dieren ;) bij de lion's park en wild life ranch is t meer opvang en zijn ze dus niet echt echt wild meer ;)

  • 30 Maart 2014 - 11:29

    Oma Fien En Opa Ben:

    Lieve Leonie, dat is wel een heel apart weekje dat je achter de rug hebt. Je hebt je niet laten kennen Wilde dieren aaien en wilde sprongen maken. Ben je soms in opleiding voor het circus?

    Maar ook voor de kinderen zorgen, waar je de nodige aandacht aan geeft.

    Het bevalt je kennelijk erg goed in Zuid-Afrika. Het is een mooi en afwisselend land met veel bezienswaardigheden en we krijgen de indruk dat je dat erg waardeert.

    We lezen je leuke verslagen met aandacht; hartstikke goed!
    We wensen je nog fijne weken in de Kaap.

    Lieve groeten van ons beiden, oma Fien en opa Ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 4746

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 28 April 2014

Vrijwiliigerswerk in Zuid-Afrika, Kaapstad

Landen bezocht: