Even lekker rust :) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Leonie Wijers - WaarBenJij.nu Even lekker rust :) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Leonie Wijers - WaarBenJij.nu

Even lekker rust :)

Blijf op de hoogte en volg Leonie

22 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hi allemaal,

Vorige week zondag avond kwam ik aan in m'n hostel en echt alles was perfect en ik was overdonderd! Ik genoot van elke seconde, na zes weken op een hard matras te hebben geslapen was hier alles heel luxe en zacht en ook de kussens! Hahaha

Maandagochtend heb ik een ontbijtje besteld, het heette typisch Afrikaans ontbijt, maar t was meer Engels :p hihi. Na m'n ontbijt op m'n gemakje naar Waterfront gelopen en daar wat geshopt en naar een grote supermarkt geweest om wat inkopen te doen, want het gratis ontbijt in het hostel zijn alleen pannenkoeken die jezelf kan maken in de keuken. En ik was niet van plan twee weken elke ochtend pannenkoeken te eten :p
In de avond gezellig heel lang met Nicole geskypt :) was erg gezellig!

Dinsdagochtend met twee Duitse meisjes een mountainbike gehuurd, want in de avond was er een fietstocht omdat t volle maan was.
Eenmaal terug met m'n fiets bij het hostel even naar de winkels hier in de buurt geweest samen met iemand van m'n kamer.
In de avond heb ik heerlijke spaghetti gemaakt, want ik was aardappelen en rijst wel zat! Haha
Van negen tot tien met vier andere meiden van het hostel de fietstour gedaan, er waren wel duizend mensen die mee deden! (het was gewoon gratis) het was erg leuk om dit te doen!

Woensdag heb ik in de ochtend vroeg m'n fiets weer terug gebracht om vervolgens bij m'n hostel te worden opgehaald om te gaan....
Ja te gaan skydiven!! Ik heb dit samen met een andere vrijwilliger gedaan uit m'n gastgezin waar ik verbleef. Het was zooooo ontzettend gaaf!! En ik mocht ook even de parachute vasthouden! :D en het uitzicht is zo mooi! en ik heb de video en foto's natuurlijk ;)
Daarna samen met t andere meisje heerlijk wat gegeten en gedronken in Waterfront en nog wat geshopt en lekker naar een groepje Afrikanen geluisterd die Afrikaanse muziek aan her maken waren :)
's avonds weer lekker spaghetti gegeten :)
Rond 22 uur ben ik toen lekker gaan slapen en t lichtje Low battery is uitgevallen, want...

Donderdag pas om 9 uur wakker! Heerlijk 11 uur geslapen :) vandaag weer op m'n gemakje ontbeten en wat gelezen in m'n boek. Ik ben in de middag naar de tafelberg geweest met iemand die ik in Nederland tijdens de voorbereidings training had als leider! Dat was echt heel leuk en toevallig! Wat een mooi uitzicht heb je vanaf de tafelberg zeg! Om u tegen te zeggen! We hebben een uur gelopen daar op de berg en zijn daarna weer terug naar t hostel gegaan.

Vrijdag rond elf uur naar Waterfront gelopen en om half twaalf was ik bij het diamond museum, ik kreeg daar m'n prive rondleiding met erg veel informatie, maar wel super gaaf! Ik mocht ook even in de fabriek achter het museum kijken, helaas werkte er nu niemand, want het was goede vrijdag ;) ik mocht ook een diamant vasthouden! Een best grote nog ook! :)
Het museum is niet zo groot dus dit alles duurde 40 minuten. Daarna heb ik wat geluncht en ben ik naar het aquarium gelopen dat the two oceans heet. Was helemaal niet zo druk :) ik heb nog gezien dat ze pinguïns gingen voeren en een grote schildpad! Dat was echt gaaf!
Eenmaal om 17 uur terug in het hostel, lekker gerelaxt ik was bekaf van de hele dag op m'n benen staan! Hihi!

Zaterdag heb ik eigenlijk niks bijzonders gedaan, in de tuin gezeten bij het hostel in de zon, boek gelezen, puzzeltje gemaakt en lekker niks gedaan :) was heerlijk! Lekker bruin worden :p

Zondag met iemand uit m'n kamer naar seapoint gelopen, daar op t glas liggen zonnen en na halfuurtje gaan lunchen bij een lekker restaurant genaamd stur :) daar een lekkere wrap met kip, komkommer, sla en paprika gehad :) daarna zijn we via de winkelsraat weer terug gelopen naar het hostel en heb ik lekker gechillt. 's avonds uiteten geweest met een vrijwilliger van m'n oude gastgezin die nu ook in Kaapstad was voor vrije tijd.

Afgelopen maandag (gisteren) ben ik om elf uur naar t centrum gegaan en over greenmarket gelopen en nog wat laatste souvenirs gekocht. Daarna met twee meiden (maryse en nathalie)van m'n oude gastgezin wezen lezen in de buurt waterkant. Heerlijke pasta op :)
Daarna met Maryse naar castle of good hope geweest. Wat is dat indrukwekkend en mooi!
Daarna weer rond vier uur naar m'n hostel gegaan. 's avonds weer uit eten geweest met Nathalie, want het was haar laatste avond in Kaapstad! :(
Bij een heel leuk restaurant gegeten waar ze het eten serveren op Afrikaanse wijze en t was erg veel maar ook erg lekker!! Hahaha
Vandaag met Nathalie naar het district six museum geweest en wat gedronken. En daarna ging ze weer naar haar hotel om haar tas in te pakken. En ik ben naar m'n hostel terug gegaan. Daar geluncht en lekker gerelaxt.

Aankomende donderdag ga ik nog quad rijden en verder wil ik nog een museum bezoeken en dat heb ik wel alles gedaan wat op m'n mega lijst stond :)

Ik wil iedereen bedanken die mijn blogs heeft gevolgd en ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn verhalen te lezen. Dit zal mijn laatste blog zijn voor ik weer in Nederland ben!

Xxx Leonie

• 22 April 2014 - 22:27

Lida Vdpost:

Het was leuk om al je verhalen te volgen en ik vind het superstoer dat je deze byzondere reis met een byzonder doel hebt gemaakt. Geen heimwee gehad? Deze mooie reis vergeet je van je leven niet meer. Goed gedaan. Dikke kus.

• 23 April 2014 - 11:13

Marlene:

lieve Leonie,
    Wat een heerlijke tijd heb je daar in Kaapstad. Je neem veel mooie herinneringen mee naar huis. Ik hoop dat je dat actieve leventje ook voortzet als je weer in Nederland bent: sporten, dansen, etc!

Maar straks weer even sparen en gewoon aan het werk natuurlijk. Goede reis alvast!

liefs, mam

• 23 April 2014 - 11:46

Lorraine:

Lieve Leonie, wat top dat je dit hebt gedaan. Je mag trots zijn voor jezelf. Zal wel afkicken zijn straks weer in NL. Goeie reis terug en tot gauw, liefs je tante Lorraine

• 24 April 2014 - 21:52

Mary:

Hoi Leonie

Dat zou ik never nooit durven, sky diven ...
    Maar super dat jij het wel gedaan hebt, stoere meid!!!!!
    Geniet van de laatste dagen en alvast een goede reis terug naar huis.
    We komen snel een keer om al je verhalen te horen en foto's e.d. te zien.