Een rustig weekje een keer! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Leonie Wijers - WaarBenJij.nu Een rustig weekje een keer! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Leonie Wijers - WaarBenJij.nu

Een rustig weekje een keer!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

29 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal!

Hoe gaat t daar in Nederland?
Hoe staat t met de top 40 van nu? Want hier is de top40 van 3 jaar geleden helemaal hip, dus die nummers heb ik ondertussen wel 10000x gehoord :/

Deze week was een wat rustigere week dan de anderen. Maandag ben ik gewoonweg naar werk gegaan, ook al was ik wel heel moe nog van de safari van 4 dagen! Ik heb vandaag met de kinderen een bloem uit m'n vouwboek gemaakt, alleen moest ik zelf vierkantjes knippen wat beetje lang duurde xD vandaag begon de dag al aardig bewolkt en heeft de regen zich ook laten zien! Hele harde regen de hele dag... en maar 16 graden > Brrr koud!
Smiddags na werk ben ik met Maryse naar een grote supermarkt geweest, want we hadden nog wat nodig voor onze maal! Ja we hebben typische Hollandse hutspot gemaakt! (zie foto's fb) ze vonden het erg lekker en daar waren we blij mee :)

Dinsdag heeft het helaas ook de hele dag pijpenstelen geregend em was t alweer koud met maar 18 graden en veel wind :( vandaag gingen de 2 andere medewerksters waarmee ik op de groep sta om half 11 opeens naar school ofzo en toen had ik de groep voor mij alleen... Helaas maken de kinderen hier erg misbruik van en ik kreeg ze soort van niet stil om wat te doen, ik heb ze maar laten spelen met speelgoed en toen waren ze wat rustiger. Na werk was ik zo moe nog van de safari dat ik ff op bed ben gaan liggen en heb geslapen tot 18 uur. 's avonds had tajsneem echt heerlijke pasta gemaakt! :)

Woensdag helaas weer regen en 17 graden! :( snachts had t ook al de hele nacht geregend dus we begrepen niet meer waar t vandaan kwam al die regen! Hahaha
Vandaag ging ik weer naar school met de kinderen en deze keer hebben ze de letters s,m,r,t herhaalt! Alleen leek t net of t voor de eerste keer was voor de kinderen... Beetje jammer! De kinderen leren traag en onthouden de dingen niet zo snel. Helaas is er ook niet heel veel herhaling op de andere dagen, alleen als ik het doe...
's avonds hebben we met een groep mensen van de safari en deels huisgenoten (zo gingen Maryse en Nathalie ook mee) bij Mama Africa gegeten! Deze keer had ik de mixt vlees bord, met krokodil, springbok, struisvogel en nog andere dieren die ik niet meer weet op. Woensdag is de studenten stap avond en zo zijn we met de hele groep uit geweest in longstreet :) was heel gezellig!

Donderdag ben ik gewoon zoals t hoort weer naar werk gegaan met 3 uur slaap ;) op werk was ik dan ook niet meer dan een starende zandzak xD Hahaha ik had de groep weer alleen en heb wat dingen geprobeerd met het alfabet, maar tevergeefs lukte het niet en ben ik er maar weer mee gestopt. Ze hebben toen nog even gespeeld voor ze gingen eten en slapen. 's middags met Heinrich, Irene, Jasper en Tim afgesproken bij station in Kaapstad om vervolgens de tafelberg te beklimmen. Helaas is dit niet helemaal geslaagd, omdat er geen borden stonden (alleen palen waar t bord vanaf was) en na een uur kwamen we een bord tegen dat we de andere kant op moesten... De kant waar we vandaan kwamen... We zijn toen maar naar beneden gegaan, want we zouden de laatste kabelwagen naar beneden niet meer halen. Dus volgende week ga ik gewoon met de kabel omhoog! Hahaha
Daarna zijn we naar Waterfront gegaan en hebben we weer in het super heerlijke visrestaurant gegeten! <3 als voorgerecht had ik risotto met Buffalo en als hoofdgerecht had ik lekkere struisvogel :)

Vrijdag was een kort dagje met werken, want dan werk ik altijd maar tot 12 uur! Ik had de groep de hele ochtend voor mezelf en heb 4 dingen klaar gezet die ze konden doen, was leuk om te zien! Daarna met Maryse en Jolina naar het strand gegaan in Fishhoek en we hebben deze keer ook gezwommen! Ja het is mogelijk! (ja het water was koud!) van 13-16 daar lekker geweest en gechillt! :)

Vandaag was t plan om uit te slapen, alleen was ik al om 8 uur wakker.. En ze hebben niet goede gordijnen en is het dus heel licht in de kamer en dan kan ik niet meer slapen. Lekker ontbeten, eitje gemaakt :) om 12 uur met Maryse en Jolina naar Kaapstad geweest en daar heb ik een lekkere trui gekocht voor als t weer wat kouder is! En een Kaapstad tas voor m'n verzameling, die kan natuurlijk niet ontbreken!
Morgen als t goed weer is gaan we weer lekker naar het strand en in de avond gaan we uit eten in een Chinees restaurant!

Verder heb ik volgende week een weekje vrij van werk en ga ik allerlei leuke dingen doen: skydiven, sandboarden, quad rijden en vast nog wel meer! Wil dan ook naar het diamanten museum gaan en wie weet wat nog meer ;)
Ik zal snel een foto maken met het gezin, dan zien jullie die ook!

Xxxxx Leonie

  • 29 Maart 2014 - 22:02

    Marlene:

    Hey Leonie,
    Nou was toch weer een leuke week. Met al die etentjes in leuke restaurants! Zal wel niet zo duur zijn om daar uiteten te gaan?

    En volgende week een hele week vrij, wow. Dat wordt weer avonturen beleven.

    Doe je wel je gordels om in de auto? Het leek erop alsof je vertelde dat je dat niet deed, omdat niemand het deed. Er gaan veel mensen dood in het verkeer daar, dus wees voorzichtig!

    Hier is het inmiddels lekker lente weer. Het wordt 20 graden morgen (vandaag 18). Joost en ik hebben een andere auto gekocht. Hij komt over ruim een week. Een grotere Peugeot van 2 jaar oud.

    En Toby was deze week jarig. Ik heb je een mail gestuurd. Kan je je mails lezen?

    Veel plezier komende week en maak een paar foto's van je gastgezin?

    liefs, Mam

  • 30 Maart 2014 - 10:20

    Leonie Wijers:

    Uit eten gaan is zeer goedkoop! 14 euro voor eten en drinken +fooi! Niet duur dus ;)
    En ja ik lees m'n mails en had je foto gezien van Toby! (had t op fb gezegd in de groeps chat)
    Welke auto hebben jullie omgeruild? De grote?

    Ja ik zal vandaag of morgen wat foto's maken van het gastgezin ;)

    Xx

  • 30 Maart 2014 - 12:14

    Peter:

    Wat een leuk blog :) Zo te horen beleef je genoeg avonturen daar, helemaal in het Zuiden! Hopelijk blijft het weer daar nu ook zoals hier, lekker zonnig en warm :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 4745

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 28 April 2014

Vrijwiliigerswerk in Zuid-Afrika, Kaapstad

Landen bezocht: