De laatste voorbereidingen voor vertrek - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Leonie Wijers - WaarBenJij.nu De laatste voorbereidingen voor vertrek - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Leonie Wijers - WaarBenJij.nu

De laatste voorbereidingen voor vertrek

Blijf op de hoogte en volg Leonie

08 Februari 2014 | Nederland, Leiden

Hallo iedereen,

Maandag is het nog 3 weken en dan zal ik vliegen naar Zuid-Afrika! Ik heb er echt al zó'n zin in!
Maar nu eerst nog even alle dingen goed voorbereiden! Er gaat heel wat voor af, voor je zo'n verre reis gaat maken namelijk.
Zo heb ik een maand geleden m'n vaccinaties gehaald die nodig waren, een informatie dag bijgewoond, een voorbereidingstraining gehad, zodat ik zo goed mogelijk voorbereid op reis ga, maar zo moet ik bijv. nog nieuwe goede schoenen kopen voor daar (ik heb nu alleen winter laarzen, beetje warm daar :P). Maar ook heb ik bijv. een soort 'kalender' gemaakt met het aantal dagen dat ik er ben (5 x 5 = 25 dagen), elke dag dat ik daar ben kunnen ze dan een papiertje eraf trekken en zien ze nog hoeveel dagen ik er ben, zo is het duidelijk voor de kinderen dat ik weg ga en wanneer ik afscheid zal nemen en niet meer terug zal komen.
En natuurlijk zijn er ook kleine voorbereidingen van pas, zoals naar de kapper gaan, Deet kopen, van gezin/vrienden/familie leuke herinneringen vragen (voor als ik ff een dipje heb en die dan kan lezen en weer vrolijk word).
Ik heb ook alle vrienden en familie en kennissen gevraagd voor een bijdrage die ik kan gebruiken om daar spullen te kopen die ze daar op dit moment niet hebben in het kindercentrum. Én om leuke activiteiten te gaan doen met de kinderen die ze niet elke dag doen.

Maar ondertussen ben ik ook nog lekker aan het werk bij de Buiten Schoolse Opvang, om nog zoveel mogelijk centjes te verdien voor als ik daar ben.
Alles bij alles is het nog een heel geregel en gedoe en het kost aardig wat energie, MAAR ik heb het er voor over, want het gaat uiteindelijk allemaal naar een goed doel: Een fantastische tijd hebben in Zuid-Afrika!

En deze maand komen er ook heel wat gezellig avonden en feestjes en een lunch bij, omdat ik voor een tijdje weg ga. Genoeg drukte in de weekenden dus! Maar allemaal natuurlijk heel leuk! :)

En tot slot zal ik mijn koffer gaan inpakken en alles 100 keer checken of ik écht niks ben vergeten! Ik zie het wel gebeuren dat ik bijv. m'n zonnebril vergeet xD Typisch ik :P hahaha!

Voor nu is dit mijn eerste verhaal! De volgende zal volgen als ik in Kaapstad ben!

xxxx Leonie

  • 08 Februari 2014 - 12:00

    Aukje:

    We zijn benieuwd naar je mooie avonturen! X Aukje, Jeroen en kids

  • 08 Februari 2014 - 16:31

    Marlene Simoons:

    Een goede voorbereiding is het halve werk! Goed bezig Leonie!

  • 08 Februari 2014 - 18:03

    Lorraine:

    Hi lieverd, ben reuze trots op je. Het komt zo te horen helemaal goed met de voorbereidingen.
    succes!

  • 08 Februari 2014 - 18:36

    Mary:

    Wat een mooi avontuur ga je te gemoed!
    Ik verheug me op je verhalen.
    Kus Mary

  • 08 Februari 2014 - 22:04

    Lidavdpost:

    Nog 3 weken spanning en dan het grote avontuur, succes en plezier daar

  • 09 Februari 2014 - 14:55

    Nicole:

    Hee lieverd, Lieve Zoes,
    Wat ben ik toch trots op je, niet normaal! Je gaat een groot avontuur tegemoet, en je hebt het allemaal zelf bedacht en nu ook bezig met de uitvoering ervan.
    Ik ga je missen dat is een ding wat ik zeker weet, ik hoop je dan ook veel te spreken en veel blogs van je te mogen lezen!
    Love you!
    Xxx je grote zus

  • 04 Maart 2014 - 18:30

    Joost:

    Lieve Leonie,

    Je hebt je goed voorbereid en ik ben er trots op om te zien hoe goed je het aanpakt. De laatste dagen was je wat zenuwachtig, maar dat hoort erbij. Ik hoor net van je dat de reis goed is verlopen. Je hebt zelfs wifi bij je gastgezin. We zijn benieuwd naar je verhalen. Dikke knuffel van papa.

  • 04 Maart 2014 - 23:32

    Mark:

    Heel erg veel plezier in Afrika. Bezichtig veel, geniet van je tijd, maak leuke avonturen, maak zeker veel foto's en heel veel succes(!!) en veel plezier gun ik je daar!

    Xx Mark

  • 07 Maart 2014 - 22:39

    Marlene:

    Hoe is je eerste weekje bevallen? Al beetje gewend aan je bed, kamer, familie, werk, kinderen, eten? We zijn benieuwd naar verhalen en foto's. Liefs, mam en pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 4747

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 28 April 2014

Vrijwiliigerswerk in Zuid-Afrika, Kaapstad

Landen bezocht: